پایگاه دانش, جعبه آتش نشانی و قرقره آتش نشانی

ضخامت ورق جعبه آتش نشانی؛ نکات و الزاماتی که قبل از خرید جعبه باید بدانید

جعبه آتش نشانی، شاید وسیله‌ای برای اطفای حریق نباشد. اما از آنجایی که تجهیزات اطفای حریق از جمله شیلنگ آتش نشانی، هوزرک و کپسول آتش نشانی را در خود نگه می‌دارد بسیار پر اهیمت است. به همین دلیل در ساخت آن باید الزامات مصوب سازمان آتش نشانی رعایت شود. در این نوشتار قصد داریم در خصوص ضخامت ورق جعبه آتش نشانی صحبت کنیم. آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • الزام سازمان در خصوص ضخامت ورق جعبه
  • آریاکوپلینگ از چه ورقی برای تولید جعبه استفاده می‌کند؟
  • چرا آریاکوپلینگ از ورق با ضخامت کمتر از یک میلیمتر برای ساخت جعبه استفاده نمی‌کند؟

الزام سازمان آتش نشانی

 بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی تهران،  ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت انواع جعبه باید حداقل 1 میلی‌متر باشد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که جعبه آتش نشانی بتواند در گذر سالها آسیب ندیده و به خوبی از تجهیزات داخل خود، محافظت کند.

امروزه بیشتر کارخانه‌های تولید کننده تجهیزات آتش نشانی، از ورق فولادی و استیل با حداقل یک میلیمتر برای تولید جعبه استفاده می‌کنند.

مقاله مرتبط

جعبه آتش نشانی مناطق مرطوب

آریاکوپلینگ از چه ورقی برای تولید جعبه آتش نشانی استفاده می‌کند؟

آریاکوپلینگ سال‌هاست در زمینه تولید انواع تجهیزات آتش نشانی فعالیت می‌کند.جعبه آتش نشانی، دو قلو و دو طبقه در این شرکت تولید و روانه بازار می‌شود.

این شرکت از ورق فولادی و استیل برای تولید جعبه آتش نشانی استفاده می‌کند. همچنین برای مناطق با خطر خوردگی بالا مانند سواحل جنوب و شمال کشورمان، جعبه‌های فایبرگلاس در کنار جعبه آتش نشانی استیل تولید شده در آریاکوپلینگ یک راه حل مناسب است،

جعبه آتش نشانی

آریاکوپلینگ از ورق فولادی و استیل با ضخامت 1، 1.5،1.25 و 2 میلیمتر برای تولید جعبه استفاده می‌کند.

ضخامت ورق جعبه آتش نشانی
حداقل ضخامت ورق جعبه برای تولید آتش نشانی 1 میلیمتر است.

چرا آریاکوپلینگ از ورق با ضخامت کمتر از یک میلیمتر برای ساخت جعبه استفاده نمی‌کند؟

حداقل ضخامت مورد استفاده برای ساخت جعبه آتش نشانی در آریاکوپلینگ 1 میلیمتر است. این انتخاب علاوه بر پایبندی به الزامات سازمان آتش نشانی علت دیگری هم دارد. همانطوری که استفاده از برگه A4  بی کیفیت به پرینتر آسیب می‌رساند، استفاده از ورق‌های فولادی و استیل با ضخامت کمتر از یک میلیمتر هم به دستگاه‌های خط تولید آریاکوپلینگ آسیب وارد می‌کند. بنا براین دلایل، کمترین ضخامت ورق فولاد و استیل برای تولید جعبه در این شرکت 1 میلیمتر است.

جعبه آتش نشانی
ورق استفاده شده برای تولید جعبه آتش نشانی ، دارای حداقل ضخامت 1 میلیمتر است.
  • آریاکوپلینگ از چه ورقی برای تولید جعبه آتش نشانی استفاده می‌کند؟

آریاکوپلینگ سال‌هاست در زمینه تولید انواع تجهیزات آتش نشانی فعالیت می‌کند. انواع جعبه‌های آتش نشانی تک کابین، دو قلو و دو طبقه در این شرکت تولید و روانه بازار می‌شود.

چرا آریاکوپلینگ از ورق با ضخامت کمتر از یک میلیمتر برای ساخت جعبه استفاده نمی‌کند؟

حداقل ضخامت مورد استفاده برای ساخت جعبه آتش نشانی در آریاکوپلینگ 1 میلیمتر است. این انتخاب علاوه بر پایبندی به الزامات سازمان آتش نشانی علت دیگری هم دارد. همانطوری که استفاده از برگه A4  بی کیفیت به پرینتر آسیب می‌رساند، استفاده از ورق‌های فولادی و استیل با ضخامت کمتر از یک میلیمتر هم به دستگاه‌های خط تولید آریاکوپلینگ آسیب وارد می‌کند

آخرین مقالات آریاکوپلینگ:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *