اخبار, اخبار آریاکوپلینگ

برگزاری اولین مرحله داوری رویداد استارتاپی؛ در سطح کشوری

پیش رویداد استارت آپ نوآوری و رفع موانع تولید ملی محصولات ایمنی و آتش نشانی در تاریخ 16 دی ماه 1402 برگزار شد

روابط عمومی آریاکوپلینگ در خصوص تاریخچه این رویداد اینگونه شرح داد: تاکنون 2 مرحله از این رویداد استارتاپی برگزار شده است. مرحله سوم نیز  با محوریت نوآوری و رفع موانع تولید ملی محصولات ایمنی و آتش نشانی در دست برگزاری میباشد. این مسابقه در ابعاد کشوری برگزار میشود و آریاکوپلینگ به همراه مرکز علمی کاربردی آتش نشانی برگزار کنندگان این رویداد می باشند.

وی در ادامه افزود: ساختار این رویداد نیز به این صورت بوده است که؛ در ابتدا، اطلاع رسانی گستردهای از طریق کانالها، سایتها و مسیرهای دیگر توسط آریاکوپلینگ و مرکز صورت گرفت. در ادامه از فعالان و استارتاپهای حاضر در مراکز رشد، دانشگاهها و غیره نیز دعوت به عمل آمد تا طرحهای خود را در قالب طرح پیشنهادی به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند. این طرحها شامل ایده پردازی در سه شاخه محصولات ایمنی، محصولات آتش نشانی و فرهنگ سازی حوزه آتش نشانی بود. تمامی متقاضیان تا تاریخ 10 دی ماه فرصت شرکت در این رویداد را داشتند و در نهایت ده ها اثر از سرتاسر کشور دریافت شد.

طی برگزاری اولین پیش رویداد، مرحله اول داوری آثار در تاریخ 16 دی ماه با حضور 11 داور، در محل مرکز علمی کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد. در این جلسه که از ساعت 9 تا 15 به طول انجامید، داوران ضمن بررسی آثار دریافت شده ، نظرات خود را اعلام داشتند و تعدادی از آثار به مرحله بعدی راه یافت. محمد صالحی تجریشی، مدیرعامل شرکت آریاکوپلینگ نیز به عنوان یکی از داوران این رویداد علمی پژوهشی، با رویکرد حمایت از طرح های خلاقانه و تجلیل از دغدغه مندی ارزشمند شرکت کنندگان برای مشارکت در رویداد استارتاپ، به بررسی آثار پرداخت.

در نهایت طی اعلام داوران آثار دریافت شده، 9 اثر به طور کامل تایید شد و مستقیما به مرحله پایانی راه یافت. به تعدادی از آثار شانس مجدد جهت راه یابی به مرحله نهایی داده شد و تعدادی از طرح های ارسال شده نیز واجد هیچ کدام از ویژگی ها و شرایط مد نظر داوران نبود و از دور مسابقه حذف شد.

مرحله بعدی داوری آثار، در تاریخ 3 بهمن 1402 برگزار میگردد که طی آن از صاحبان طرح هایی که شانس مجدد پیدا کردهاند، در این مرحله دعوت میشود که به دفاع از طرحها و ایدههای خود در حضور داوران بپردازند. بدیهی است که از میان این آثار، این امکان وجود دارد که تعدای مورد تایید داوران قرار گیرد و به مرحله نهایی راه یابد.

مرحله نهایی داوری و اختتامیه نیز در اسفند ماه سال جاری برگزار میشود.

در ادامه با اخبار تکمیلی مربوط به این رویداد در کنار شما خواهیم بود.