پایگاه دانش, جعبه آتش نشانی و قرقره آتش نشانی

جعبه و هوزریل استاندارد آریاکوپلینگ

جعبه و هوزریل آتش نشانی استاندارد

خلاصه

جعبه و هوزریل آتش نشانی، از جمله تجهیزات مهمی است که برای تامین امنیت در برابر حریق طراحی و تولید شده است. هر چند در گذشته قوانین و الزامات سخت گیرانه‌ای مبنی بر استفاده از این تجهیزات در بناهای مختلف وجود نداشت، اما امروزه استفاده از جعبه و هوزریل آتش نشانی استاندارد و مورد تاائیدیه سازمان آتش نشانی لازم الاجرا شده است. به طوری که نه تنها تهران، بلکه سایر استان‌ها و شهرها هم بایستی از این تجهیزات استفاده نمایند. یک هوزریل آتش نشانی استاندارد از پنج جز اصلی تشکیل شده است. شیر تک ضرب، شیلنگ رابط، قرقره با سیستم آبرسان مرکزی، شیلنگ نیمه سخت و نازل پنج جز اصلی یک هوزریل استاندارد را تشکیل می‌دهند که همگی بایستی بر اساس استاندارد ملی ایران مورد آزمون قرار گیرند. هوزریل آتش نشانی استاندارد آریاکوپلینگ، به عنوان نخستین هوزریل استاندارد معرفی شده در استان تهران، یکی از این تجهیزات است که امروزه در بناهای مختلفی اعم از ساختمان‌های مسکونی، تجاری، بیمارستانی، آموزشی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعبه آتش نشانی به همراه هوزریل، یکی از معروف‌ترین تجهیزات اطفای حریق است که در ساختمان‌ها وجود دارد. طراحی هوزریل به گونه‌ای است که افراد عادی ساختمان به‌سادگی می‌توانند از آن برای اطفای حریق استفاده نمایند. علاوه بر آن، درون جعبه آتش نشانی یک شیر انتظار وجود دارد که در مواقع ضروری، این امکان را به آتش نشان حرفه‌ای می‌دهد تا شیلنگ آتش نشانیبرزنتی خود را به آن کوپل کنند و اطفای حریق را انجام دهند. جعبه و هوزریل آتش نشانی آریاکوپلینگ یکی از محصولات این شرکت است. در این مقاله قصد داریم اندکی در مورد این محصول صحبت کنیم. آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • هوزریل آریاکوپلینگ، تنها دارنده پروانه استاندارد در تهران
  • تولید تمامی قطعات جعبه و هوزریل در مجموعه آریاکوپلینگ
  • خرید جعبه به همراه هوزریل چه مزایایی دارد؟

هوزریل آریاکوپلینگ، تنها دارنده پروانه استاندارد در تهران

هوزریل از جمله تجهیزات بسیار مهم در جهت افزایش ایمنی ساختمان در برابر حریق به حساب می‌آید. یک هوزریل قرار است سالیان سال در یک بنا نصب باشد و در طی این مدت طولانی، آب با فشار زیاد همواره در پشت هوزریل وجود دارد. به همین دلیل، یک هوزریل باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد و اجزای آن به گونه‌ای طراحی و تولید شوند که احتمال نشتی آب در آن وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر، اگر ساکنان ساختمان فقط یک بار هم مجبور شوند از هوزریل آتش نشانی استفاده کنند، لازم است عملکرد درست و بی نقصی داشته باشد (هرچند ممکن است یک هوزریل هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگیرد).

این دلایل ما را به این مساله رهنمون می‌سازد که بهتر است از هوزریلی استفاده کنیم که دارای پروانه استاندارد باشد. تنها در این صورت است که خیال ما از کیفیت محصول راحت است.  آریاکوپلینگ اولین و تنها شرکت تجهیزات آتش نشانی در تهران است که محصول قرقره هوزریل آن، دارای پروانه استاندارد می‌باشد.

مقاله مرتبط

جعبه آتش نشانی با کیفیت چه ویژگی های دارد؟

محصول جعبه و هوزریل از قطعات زیادی تشکیل شده است. از جمله این قطعات می‌توانیم به اتصالات، شیرها، انواع واشرها، شیلنگ و غیره اشاره کنیم. لازم است این قطعات همواره در دسترس باشد تا اگر لزومی بر تعویض قطعه بود، ساکنان ساختمان را با مشکل پیدا نشدن قطعه درگیر نکند.

جعبه آتش نشانی

تولید تمامی قطعات جعبه و هوزریل در مجموعه آریاکوپلینگ

یکی از مزایای جعبه و هوزریل آریاکوپلینگ این است که تمامی قطعات این محصول (حتی کوچکترین واشرها)، 100% در داخل مجموعه آریاکوپلینگ تولید می‌شوند. از این رو، در صورتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر یک قطعه پس از از سال‌ها باشد، خریداران هیچ مشکلی در تامین قطعه ندارند.


جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی


خرید جعبه آتش نشانی به همراه هوزریل آتش نشانی چه مزایایی دارد؟

فروشندگان و عاملین فروش مجموعه آریاکوپلینگ همواره به خریداران توصیه می‌کنند بهتر است جعبه و هوزریل را به صورت یک جا (پکیجی) خریداری کنند. برخی از مشتریان، هوزریل استاندارد را از شرکت آریاکوپلینگ و جعبه را از شرکت دیگری خریداری می‌کنند. این افراد در هنگام نصب و قرار دادن هوزریل در جعبه ممکن است با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • درگیر شدن شیر هوزریل با بدنه جعبه
  • جا نگرفتن هوزریل در جعبه
  • و …

مقاله مرتبط :

جعبه آتش نشانی مخصوص مناطق مرطوب

علت بروز این مشکلات کاملا واضح است. زیرا هر شرکت، جعبه را بر اساس ابعاد و عمق هوزریل خودش،  طراحی و تولید می‌کند. پس دور از انتظار نیست که هوزریل استاندارد آریاکوپلینگ در یک جعبه دیگر به درستی جانمایی نشود. پس در نظر داشته باشید در هنگام خرید، جعبه و هوزریل را به صورت پکیجی تهیه نمایید تا با مشکلات بعدی آن مواجه نشوید.

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی

هوزریل کدام شرکت در تهران دارای استاندارد است؟

هوزریل آریاکوپلینگ، اولین و تنها هوزریل در تهران است که دارای پروانه استاندارد می‌باشد.

آیا تمام قطعات جعبه و هوزریل آریا در داخل شرکت تولید می‌شود؟

از ویژگی‌های منحصر به‌فرد جعبه و هوزریل آریاکوپلینگ این است که تمام قطعات آن به صورت کامل در داخل مجموعه آریاکوپلینگ تولید می‌شود

مزایای خرید جعبه و هوزریل به صورت پکیجی

یکی از مزایای خرید جعبه و هوزریل استاندارد آریاکوپلینگ به صورت یک جا (پکیجی) این است که خریدار بعدا در هنگام نصب با مشکلات نصب (از جمله جا نشدن قرقره هوزریل درون جعبه ، درگیر شدن شیر با قرقره هوزریل و …) مواجه نمی‌شود


مقاله های اخیر :


حضور آریاکوپلینگ در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان

حضور آریاکوپلینگ در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان

بیشتر بدانید

ul > .bdt-post-block-item; delay: 350;”>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *