اخبار, اخبار آریاکوپلینگ

آریاکوپلینگ مرکز آموزش معاونت پیشگیری را تجهیز کرد

آموزش ضمن خدمت به آموزشي گفته مي‌شود که پس از استخدام افراد در يک سازمان صورت مي‌پذيرد. هدف از برگزاري دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت (حين خدمت)، آماده‌سازي افراد يک سازمان براي اجراي هر چه بهتر مسووليت‌ها،  ارتقاي سطح توانايي و مهارت آن‌ها است.  يکي از سازمان‌هايي که به مساله آموزش ضمن خدمت بسيار اهميت مي‌دهد، سازمان آتش‌نشاني تهران مي‌باشد.

به عقيده کارشناسان حوزه ايمني، از آنجايي که روش‌هاي اطفاي حريق همواره از منظر تکنولوژي دستخوش تغيير، تحول و بهبود است،لازم است واحدهاي مختلف سازمان آتش‌نشاني با برگزاري دوره‌هاي آموزشي مستمر، دانش کارکنان، کارشناسان و بازرسان خود را به روز نمايند.

پيرو اين موضوع گفت‌وگويي با علي مجيدي مدير ساختمان شماره3 پيشگيري سازمان آتش‌نشاني، مستقر در ايستگاه شماره 25 سعادت‌آباد انجام داديم که در ادامه مي‌خوانيد.

مجيدي درخصوص ساختمان شماره 3 پيشگيري توضيح داد: اين ساختمان يکي از 3 ساختمان زير مجموعه معاونت پيشگيري سازمان آتش‌نشاني تهران است که از پنج بخش اصلي تشکيل شده است. 

بخش مديريت، بخش‌هاي مربوط به کارشناسان بازديد از واحدها (در مجموع 2 بخش)، بخش مربوط به کارشناسان بازديد از اماکن و در نهايت  بخش آموزش، پنج بخش اصلي اين ايستگاه را تشکيل مي‌دهند.

وي افزود: بخش آموزش، هر روز با برگزاري دوره‌هاي ضمن خدمت، براي کارکنان و کارشناسان اين ايستگاه، اين امکان را فراهم مي‌کند تا افراد دانش خود را ارتقا دهند. اين کلاس‌ها هر روز راس ساعت 7 و 30 دقيقه آغاز مي‌شود و طي مدت يک ساعت اساتيد دانش خود را با کارشناسان به اشتراک مي‌گذارند. شايان ذکر است بعد از برگزاري کلاس‌هاي آموزشي، قبل از ساعت 9صبح، کارشناسان براي انجام ماموريت به‌ سراغ پروژه‌هايشان مي‌روند.

مدير ساختمان شماره 3 پيشگيري مزاياي برگزاري اين دوره‌ها را به روز شدن دانش کارشناسان و بازرسان، يکپارچه سازي دانش کارشناسان و بازرسان و جلوگيري از اتخاذ تصميمات سليقه‌اي در ساختمان‌ها، افزايش بهره‌وري کارکنان و در نتيجه افزايش بهره‌وري و کارآمدي سازمان و بهبود سطح ايمني ساختمان‌ها در زمينه حريق عنوان کرد.

 

ايشان در رابطه با همکاري مجموعه آرياکوپلينگ گفت: آرياکوپلينگ در سال‌هاي اخير، همکاري مستمري با سازمان آتش‌نشاني تهران داشت؛ اخيرا نيز اين مجموعه با تجهيزکلاس‌هاي آموزشي ساختمان شماره 3 پيشگيري به تجهيزات آتش‌نشاني، ما را در رسيدن به مقاصد آموزشي ياري کرد. هدف ما اين است که کارشناسان و بازرسان،  ضمن شرکت در کلاس‌هاي تئوري، از نزديک با نحوه کارکرد تجهيزات آتش‌نشاني از قبيل اسپرينکلر، کوپلينگ، شيرها، جعبه آتش‌نشاني، هوزريل، هوزرک و … آشنا شوند.

مجيدي در پايان اذعان داشت: با توافقات انجام شده في‌مابين مديران ايستگاه 25 و آرياکوپلينگ، قرار است به زودي دوره‌هاي آموزشي آشنايي با تجهيزات اطفاي حريق، مختص بازرسان و کارشناسان با تدريس مهندسان مجموعه آرياکوپلينگ و در محل ساختمان شماره 3 برگزار شود.

مقالات اخیر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *