اخبار, رویداد‌های صنعت

آریاکوپلینگ؛ حامی نخستین رویداد استارت‌آپی آتش‌نشانی

مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت‎آپی آتش‌نشانی، با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آریاکوپلینگ، مراسم اختتامیه نخستین رویداد شتاب (استارت آپی) آتش‌نشانی دهم تیرماه به همت دانشگاه علمی – کاربردی آتش‌نشانی تهران و مشارکت آریاکوپلینگ به عنوان حامی، از ساعت 8.30 الی 13.30 در محل سازمان آتش‌نشانی تهران برگزار شد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی آتش نشانی در ابتدای سال جاری، شرایط و ضوابط شرکت در این رویداد را اطلاع رسانی کرد و متقاضیان در زمان تعیین شده، بیش از 50 طرح، در دو بخش فرهنگ‌‌سازی، طراحی و تولید تجهیزات مدرن آتش‌نشانی، به دبیرخانه دانشگاه ارسال کردند. پس از جمع آوری و پایش طرح ها، 11 طرح به مرحله نهایی راه یافت.

در بخش آغازین اختتامیه رویداد استارت آپی، افراد راه یافته به مرحله نهایی، به ترتیب و در زمان مشخص شده، طرح های خود را برای داوران و حاضران در سالن ارائه کردند. با اتمام ارائه و بررسی طرح‌های شرکت‌کنندگان، هیات داوران متشکل از رضا حیدری، مهدی هاشمی شال، آرش زارع، مازیار کربلایی، رسول شاه محمدی و هادی والهی در جلسه‌ای برای اعلام برندگان گرد هم آمدند و بخش اول مراسم به اتمام رسید.

پس از وقفه کوتاه، بخش دوم اختتامیه، با سخنرانی مهندس محمد صالحی تجریشی مدیرعامل آریاکوپلینگ آغاز شد. ایشان ضمن تشکر از عزیزانی که این رویداد مهم را رقم زده‌اند، گفت: توجه به آینده و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و طرح‎های نو، حلقه گمشده و مورد نیاز کشور ماست. واقعیت هر کسب و کار و در اصل زندگی این است که آغاز کنیم و قدم‌های آغازین را برداریم.

طبق آمار 90 درصد از طرح‌های ارائه شده در دنیا در قالب استارت‌آپ، با شکست مواجه می‌شوند؛ ولی موضوع مهم این است که همین طرح‌های به نتیجه نرسیده، جزیی از مسیر موفقیت است. بررسی عوامل شکست این طرح‌ها، در به ثمر رسیدن‌شان در آینده بسیار موثر هستند.

مدیرعامل آریاکوپلینگ افزود: عامل اصلی رشد شرکت‌ها، عاشق بودن فردی است که آن مجموعه را راه‌اندازی کرده است. با تکیه بر این عشق، تمام تلاش و توان خود را برای رشد و موفقیت شرکت به کار می گیرد. قطعا حمایت‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت نیاز است، ولی زمانی که فرد از درون خود، شیفته و عاشق نتیجه‌گیری باشد، بیشترین رشد را برای مجموعه خود رقم می‌زند.

محمد صالحی تجریشیس

مهندس محمد صالحی تجریشی در پایان افزود: مولانا به زیبایی در شعری اشاره کرده است که حق تعالی گر سماوات آفرید، از برای دفع حاجات آفرید، هر کجا دردی دوا آن جا رود، هر کجا فقری نوا آن جا رود، هر کجا مشکل جواب آن جا رود، هر کجا کشتی است آب آن جا رود، آب کم جو تشنگی آور به دست، تا بجوشد چشمه از بالا و پست. برای همه عزیران و در نهایت ایران عزیزمان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

پس از سخنرانی مدیرعامل آریا کوپلینگ، مهندس کامران عبدولی، سرپرست معاونت پیشگیری، مهندس رسول هلالی معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر رضا عبدالملکی عضو هیات مدیره سازمان آتش‌نشانی تهران پیرامون مباحث فرهنگ‌سازی و تولیدات داخلی در صنعت آتش‌نشانی سخنرانی کردند.

رویداد آتش نشانی

در ادامه و با مشخص شدن اسامی برندگان از سوی هیات داوران، به دعوت مجری برنامه، مهندس کامران عبدولی، مهندس رسول هلالی و دکتر رحمت‌اله زاده رییس دانشگاه علمی – کاربردی آتش‌نشانی تهران، برای تجلیل از نفرات برتر، بر روی سن حاضر شدند.

شیلا شهیدی (نام طرح : مواد ضد آتش برای منسوجات، چوب، کاغذ و مقوا و فوم) مهرسیما رستمی داویجانی (نام طرح: توانمندسازی مربیان کودک در حوزه ایمنی، امنیت و سلامت کودک و خانواده) و کاظم بشیر نژاد (نام طرح: دستگاه تست SCBA دستگاه تنفسی آتش نشان) از سوی هیات داوران به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از سوی حامیان و برگزارکنندگان این برنامه، به ایشان تقدیم شد.

رویداد استارت‎آپی آتش‌نشانی

گفتنی است در نخستین رویداد استارت‌آپی آتش‌نشانی به جز شرکت‌کنندگان، مدیران و مسئولان شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی، دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی آتش‌نشانی و مدیران مرتبط با حوزه اعلام و اطفای حریق حضور داشتند. همچنین شرکت آریاکوشاپادرا به عنوان حامی برگزاری و مجله حریق نیز به عنوان حامی رسانه در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *