اخبار, اخبار آریاکوپلینگ

نشست هم افزایی شرکت های آزمایشگاهی با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد

نشست هم افزایی شرکت های آزمایشگاهی با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران و مهندس محمد صالحی تجریشی در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آریاکوپلینگ، شانزدهم اسفند ماه، نشستی با موضوع هم افزایی شرکت های آزمایشگاهی فعال در حوزه آتش نشانی در سالن کنفرانس این سازمان ، با حضور  مهندس قدرت الله محمدی مدیرعامل، دکتر عبدولی معاونت حفاظت و پیشگیری، دکتر بهزادی پور ریاست اداره مطالعات، مهندس قلی زاده مدیر اجرایی آزمایشگاه علل حریق، کارشناسان فنی و عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران و هم چنین مهندس محمد صالحی تجریشی رییس هیات مدیره و مهندس اردشیر نیک مدیر عامل شرکت فنی مهندسی و آزمایشگاهی آریا کوشا پادرا، برگزار شد.

در این نشست مهندس صالحی تجریشی صحبت های خود را با معرفی کوتاهی از مجموعه آریاکوپلینگ آغاز کرد و اذعان داشت: این مجموعه با بیش از نیم قرن قدمت و اشتغال حدود 200 نیروی مستقیم و تولید 360 محصول در زمینه اطفای حریق، در حال فعالیت می باشد.

در ادمه ایشان در خصوص ایجاد شرکت پادرا، افزود: شرکت پادرا یک شرکت آزمایشگاهی است. در چند سال گذشته، با توجه به نیاز شدید به آزمایشگاه در کشور، با همکاری متخصصان صنعت و همراهی سازمان آتش نشانی اقدام به راه اندازی این شرکت کردیم. در حال حاضر بیش از 180 عنوان آزمون تخصصی تجهیزات اطفای حریق را در آزمایشگاه کشوری پادرا پوشش می دهیم. در شیلنگ آتش نشانی، بر اساس استاندارد BS EN 14540 ، سامانه های شیلنگی تا شونده که اصطلاحا قرقره های بدون آبرسان داخلی است بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 22157-2 و استاندارد BS EN 671-2،  کلیه شیلنگ های نیمه سخت آتش نشانی بر اساس استاندارد  BS 694 و استاندارد ملی ایران، جعبه آتش نشانی، خاموش کننده های پودری آتش، کوپلینگ های استورز از سایز 1 تا 4 اینچ که برای مصرف آتش نشانی شهری مورد استفاده قرار می گیرد؛ شیرهای سیامی یا اتصال آتش نشانی بر اساس استاندارد DIN آلمان، شیرهای فلکه ای مطابق با استاندارد UL، خانواده کامل اسپرینکلرهای اطفای حریق، انواع اتصالات BS 336 مورد استفاده صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و چندین و چند عنوان آزمون دیگر همگی با تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با گواهینامه ISO 17025 توسط شرکت پادرا قابل آزمون و تایید کیفی است. مشتریان خدمات آزمایشگاهی ما در شرکت پادرا، سازمان های آتش نشانی، تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات، مصرف کنندگان و خریداران نهایی تجهیزات، گمرکات و کلیه فعالان حوزه اطفای حریق در کشور می باشند.

اقدام سازمان آتش نشانی در حمایت از آزمایشگاه های تایید کیفیت تجهیزات برای ما بسیار قابل احترام است و خدمت بزرگی به کشور تلقی می شود. در نهایت مجموعه پادرا آماده هر گونه همکاری در این زمینه می باشد.

رییس هیات مدیره پادرا و مدیرعامل مجموعه آریاکوپلینگ، در بخش دیگری از صحبت ها، در زمینه مسوولیت اجتماعی و فرهنگ سازی، ادامه داد: در 2 سال اخیر پیرو پرژه مسوولیت اجتماعی، اقدام به تاسیس 2 ایستگاه آتش نشانی برای کودکان در تهران و مشهد نمودیم. در این ایستگاه ها برای کودکان با توجه به ظرفیت بدنی و توان آن ها؛ خاموش کننده، مانیتور، اتصالات و سایر قطعات ساخته شده است که بوسیله یک فرمانده عملیات؛ آماده اطفا حریق می شوند، سپس از طریق یک خودرو آتش نشانی به محل حریق فرضی حرکت می کنند و پس از عملیات اطفا، به ایستگاه آتش نشانی برمی گردند و با هم به مرور این حادثه می پردازند.

مهندس صالحی در ادامه و به درخواست مدیریت سازمان آتش نشانی تهران، به معرفی موسسه مردم نهاد زنو و خدمت رسانی به افرادی که در آتش سوزی دچار آسیب شده اند، پرداخت. وی ادامه داد این موسسه مردم نهاد در راستای درک مسوولیت اجتماعی کلیه فعالان حوزه حریق، ایجاد شده است. پس از حوادث آتش سوزی، عداه ای از افراد دچار سوختگی می شوند و زندگی آنان وارد یک فاز جدید می شود. همان طور که مطلع هستید، آسیب های ناشی از سوختگی افراد زیادی را دچار ترومای شدید می کند. در واقع مطابق آمار، سالیانه 20 هزار نفر دچار آسیب های ناشی از حریق می شوند و این موسسه با هدف توانمند سازی این افراد ایجاد شده است. جلسات مستمر روانکاوی و دوره های آموزشی متنوعی برای این عزیزان تدارک دیده ایم و در نهایت تلاش بر این است که با توانمندسازی رهیدگان از سوختگی، فرصت های حضور در اجتماع، برای این عزیزان فراهم شود.

در پایان مهندس قدرت الله محمدی، ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت پادرا و اقدامات تاثیرگذار مجموعه آریاکوپلینگ در حوزه تولید تجهیزات آتش نشانی، بر لزوم تدوام این فعالیت ها در پیشبرد مقاصد استانداردسازی و آزمایشگاهی کشور تاکید کرده و همکاری های فی مابین را به عنوان فرصتی ارزشمند جهت ارتقای ایمنی  در سطح کلان برشمرد. همچنین ایشان بر لزوم  ایجاد یک شبکه آزمایشگاهی قدرتمند در حوزه آتش نشانی با همکاری شرکت های پیشرو و حمایت سازمان آتش نشانی تاکید کرد.

دکتر کامران عبدولی با اشاره به این موضوع که یکی از دغدغه های مهم، استاندارد سازی تجهیزاتی است که در مواقع بحرانی نقش حیاتی در اطفای حریق دارند اضافه کرد، تشخیص تجهیز با کیفیت و کارا از تجهیزات نامناسب یکی از مهمترین علل تشکیل این کارگروه بوده است. تجهیزاتی که اگرچه به صورت دوره ای توسط سازمان ملی استاندارد مورد آزمون قرار می گیرند، اما نیاز به پایش مداوم آنها برای جلوگیری از هرگونه تهدید احساس می شود. سازمان آتش نشانی تهران با ورود به حوزه آزمون تجهیزات آتش نشانی اقدام بزرگی در این راستا انجام داده است که با همراهی مجموعه های متخصص بخش خصوصی این اقدام به نتیجه می رسد.