اخبار, اخبار آریاکوپلینگ

مدیرعامل آریاکوپلینگ میهمان رادیو اقتصاد

مهندس صالحی تجریشی مدیرعامل آریاکوپلینگ مصادف با هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی با برنامه زنده تابلوی واردات رادیو اقتصاد گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی آریاکوپلینگ، در ابتدای گفت و گو مهندس صالحی تجریشی روز هفتم مهر را به آتش نشانان فداکار ایران تبریک گفت و در ادامه افزود: لحظه به لحظه زندگی این عزیزان در راه حفظ ایمنی و جان هموطنان گذشته و ما همیشه مدیون تلاش های این بزرگواران هستیم.

ایشان در ادامه توضیحاتی در خصوص آریاکوپلینگ ارائه کرد و گفت: ما در مجموعه آریاکوپلینگ بالغ بر 350 محصول متنوع در حوزه آتش نشانی تولید می کنیم و تمامی استان های کشور و کشورهای هم جوار را تحت پوشش داریم. حدود 3000 قطعه در مجموعه تولید می شود و با اتکا به سابقه 50 ساله در حوزه تولید ، حدود 20 سال است که به صورت تخصصی در صنعت آتش نشانی فعالیت می کنیم.

مهندس صالحی تجریشی بیان داشت: مجموعه ما کلیه تجهیزات اطفای مکانیکال آتش نشانی را تولید می کند، چه در حوزه صنعت، چه در حوزه ساختمان و چه در حوزه نفت و پتروشیمی. در این سه حوزه تولیدات داریم و پروژه های بزرگی از قبیل شبکه متروی کل کشور، پایانه های نفتی ایران ، فولاد مبارکه، ذوب آهن، شرکت های پتروشیمی و چندین و چند پروژه که مجموعشان به بیش از 500 پروژه بزرگ و شاخص می رسد را انجام داده و در دست انجام داریم.

مدیرعامل آریاکوپلینگ در پاسخ به سوال برنامه مبنی بر اینکه چند درصد از نیاز به تجهیزات آتش نشانی در کشور تولید می شود، گفت: همکاران عزیز ما در بخش تولیدات هم در این زمینه فعالیت خوبی دارند و در سال های اخیر پوشش تولیدات داخلی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است و آمار موثق و دقیقی در دسترس نیست ولی می توان گفت در حال حاضر بیش از 50 درصد نیاز کشور توسط تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود.

مجری برنامه تابلوی واردات در خصوص مشکلات موجود برای تولید صددرصدی تجهیزات آتش نشانی در داخل کشور پرسید و مهندس صالحی در جواب اذعان داشت: اگر بخواهیم این مسائل را ریشه یابی کنیم برمی‌گردد به همت و تلاش تولیدکنندگان. وقتی که تلاشی از روی خلوص، صداقت و تمامیت انجام شود بدون شک به ثمر می‌رسد. بدون شک مشکلات و موانع زیادی سر راه همه ما هست، نه تنها در عرصه تولید، بلکه در عرصه زندگی هم مشکلات زیادی وجود دارد. اما هدفی که ما برای رشد و پیشرفت داریم، تعیین کننده است.

تمامی عوامل و دست اندرکاران مجموعه آریاکوپلینگ با خانواده های عزیزشان حدود 10 هزار نفر هستند، وقتی بدانیم تلاش ما منتج به این خواهد شد که این تعداد از هموطنان ما از گردش کار مجموعه ارتزاق می کنند، قدرت و انرژی ای به ما می دهد که هیچ چیزی نمی تواند مانع حرکت رو به رشدمان باشد. به هر حال موانع همیشه بوده و هست و ما با کوشش و تلاش خانواده بزرگ آریاکوپلینگ این موانع رو پشت سر گذاشته ایم و پشت سر خواهیم گذاشت.

برنامه تابلوی واردات با صحبت های مهندس حاجی زاده مدیرعامل شرکت مهندسی صباتام در خصوص واردات و استانداردهای تجهیزات آتش نشانی ادامه پیدا کرد. ایشان با اشاره به اتفاق تلخ خیابان جمهوری و فوت یکی از شهروندان در دفاع از واردات برخی تجهیزات اذعان کرد: نردبانی که برای نجات جان این شهروند استفاده شد غیر استاندارد بود و در صورت استفاده از تجهیزات غیر استاندارد اتفاقات تلخ این چنینی رخ خواهد داد. کالاهایی که در زمان بحران استفاده می شوند نباید دچار بحران شود.

مدیرعامل آریاکوپلینگ پیرو صحبت ها و دغدغه های مهندس حاجی زاده در خصوص استانداردهای تجهیزات گفت: همانطور که می دانید مردم کشور ما از نظر ضریب هوشی و دانش در رتبه های بالای جهان قرار دارند؛ به عنوان مثال در مجموعه ما تیم مهندسی در این سال ها به حدی قوی عمل کرده که کالاهای تولید شده آریاکوپلینگ مطابق با استانداردهای بین المللی دنیاست. تمامی دوستانی که در این صنعت مشغول به کار هستند تایید می کنند که جاهایی که سابق بر این از محصولات اروپایی استفاده می شد، در حال حاضر محصولات ما را استفاده می کنند.

هدف من صحبت کردن در خصوص توانایی آریاکوپلینگ نیست، موضوع من توانایی مردم کشور است و قابلیتی که در وجود تک تک مردم ما هست. هر کدام از انسان ها دریای توانایی در وجودشان است و فقط باید باور داشته باشیم که می توانیم در حوزه های مختلف بهترین باشیم.

ایشان در ادامه در پی درخواست مجری در خصوص حمایت از تولید کننده نردبان آتش نشانی اضافه کرد: من با آغوش باز این کار را می کنم و می توانید شماره تماس من را به ایشان بدهید. مطمئن هستم دوستان دیگری که در در این حوزه و در بخش دولتی هم فعالیت می کنند وقتی بدانند این توانایی هست، حمایت خواهند کرد. نکته اصلی این است که یادمان نرود هر چه هست از درون ما انسان ها نشات می گیرد؛

جا دارد بیتی از مولانا بگویم که می فرماید: “ای نسخه نامه الهی که تویی وی آینه جمال شاهی که تویی بیرون ز تو نیست آن چه در عالم هست در خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی” به نظر من اگر توانایی هایمان را باور داشته باشیم، دغدغه های مهندس حاجی زاده و همکاران این حوزه قطعا در سایه این باور پوشش داده خواهد شد.

در پایان این گفت و گو مهندس صالحی تجریشی در خصوص مقایسه تولیدات آریا کوپلینگ با محصولات مشابه خارجی و در نظرگرفتن امتیاز یک تا 10 عنوان کرد: هم به تولیدات استاندارد خارجی و هم به محصولات مجموعه مان 10 از 10 می دهم. شما می توانید از مشتریان ما در سراسر کشور نظر سنجی و صحت این امتیاز را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *